Thursday, April 11, 2013

Jumaat yg Heaven

Salam jumaat
mudah-mudahan diberkati selalu :)

Hari ni Felda aku ada buat Program Pemantapan Jati Diri untuk geng-geng belia felda.. Adik-adik aku join la program ni... Aku tak join pun..tolong maknjang masak.. Dia buat katering untuk budak-budak program tumakan. Eh! aku melalut ape dah ni..hihi...

Aku cuma nak kongsi cerita adik kecik aku yang hyperactive tu je hari ni....

Hari ni kn jumaat, so family aku (yang lelaki) masing-masing sibuk berebut bilik air untuk bersiap nak pergi sembahyang jumaat.. Ye la, umah aku ade satu je bilik air..Yang adik kecik aku ni pon kalut la, orang nak masuk toilet mandi, dia pun sibuk padahal dia pergi masjid untuk main dengan kawan-kawan yang seangkatan dengan dia..Bukan nak g sembahyang sangat pon..Grrr... Setelah puas bergaduh dengan abang-abang dia, dia menang... ok la.. dengan hati yang gumbira nya dia mandi/terjun dalam kolah..Rumah aku ada kolah sebab bila masa-masa tertentu tekanan air rendah..so, kena la simpan air.. Dia main terjun je dalam kolah tu... Lupa la kot dalam tu ada ikan cuci cermin@ikan lumut.. Masa dia terjun dalam kolah tu, tiba-tiba dia jerit then terus keluar dari kolah tu.. Ingatkan benda apa, rupa-rupanya ikan cuci cermin tu masuk dalam seluar dia... hahahahaha...kitaorang gelak besar la kat dia... mesti geli geleman rasa masa tu... aku yang tengok pun cering bulu roma.....huhu... jujurnya, sampai sekarang dia dah xpenah terjun dalam kolah tu dah.... Phobia la kot.... hihi
                                               
                                         ok, aan dah ensem nak g sembahyang jumaat

No comments:

Post a Comment