Saturday, April 20, 2013

hanya mampu menjawap benda mengarut.

salam.. hai.. selamat petang :)

aku ada adik yang suka bertanya sesuatu yang dia musykil.. dia akan tanya benda-benda pelik, yang aku sampai terkedu nak jawap... contoh nya, pada suatu malam, sebelum tidur, aku mengajarnya untuk mengira nombor 1-50 in english.. lepas habes tu dia tanya aku, "kaklong, kenapa kalau kita tambah 20+20=40?? kenapa bukan 20+20 jadi 21 ka, 22 ka... macam mana dia boleh jadi 40?" aku xdak jawapan weh untuk fakta yang macam tu.. aku cuma boleh cakap, "sebab memang sejak dari dulu macam tu dah... cikgu dekat sekolah pun ajar macam tu jugak..." huhu... toddle (",)

kadang-kadang dia tanya aku, macam mana beza cara nak proses susu cair dengan susu tepung...? aku cuma menjawap dengan benda-benda bohong mengarut ja.. hahaha.. jujur aku xtaw nk explain macam mana kat budak darjah 1.. kalau jawap pakai karangan BM dia pulak pening sat lagi.. hihi


::hari pertama keja... sibuk berkempen::

No comments:

Post a Comment