Wednesday, September 18, 2013

Semuanya Rahsia ALLAH

Sesungguhnya cinta itu milik Allah. Dicintai dan mencintai adalah anugerah dari Allah. Datangnya cinta kerana Allah,perginya cinta juga dengan izin Allah.

Takut kehilangan sesuatu yang tak pasti sama dengan tidak redha dengan ketentuan Allah.Ketakutan terhadap rasa kehilangan boleh diatasi dengan percaya kepada takdir Allah. Sebagai manusia,kita hanya meminjam bukan memiliki..

Melupakan seseorang yang telah banyak memberikan kebahagiaan bukan satu perkara yang senang. Namun jika itu yang terbaik relakanlah. Hidup adalah sebuah tanda “koma”. Tanda titik kita dapat jika nyawa telah tiada. Selagi ada nyawa,kita masih memiliki harapan.

Bertemu itu adalah takdir. Berkawan itu pilihan. Namun untuk mencintai itu kuasa Ilahi .Jangan musnahkan persahabatan jika cinta tak kesampaian. Telah tercatat sebaris nama di Lauhul Mahfuz untuk dirimu. Peribadinya ditentukan sejauh mana ketinggian peribadimu. Teruslah menanti dengan ikhtiar dan do’a serta jadilah yang terbaik. 

::Mungkin hari ini kita kehilangan orang yang kita sayang,namun Insya Allah nanti akan datang orang yang menerima kita apa adanya.. :: 

p/s : Rasa rindu yang hadir tak mampu untuk dibendung. Semoga sejahtera anda disana... Al -Fatihah

No comments:

Post a Comment