Wednesday, April 24, 2013

aku dan sekolah lama

assalammualaikum :)

Pagi tadi p skoola lama..nak p ambik surat berenti skoola adik.. xsangka plak makcik kerani masih ingat aku nie..siap pggil nama penuh lagi.. sbelum balik singgah kantin, makcik kantin (k.Lah) pun tanya lama xnampk..huhu.. tidak ku sangka ada lagi yang ingat walaupun dekat skoola dulu xberapa nak active...

Terkenang alam persekolahan, zaman kena tibai dgn pak Ad(guru disiplin), kena berdiri tengah panaih pasai xhapai surah yaSsin,keluar rehat p makan kt padang sera,balik kna ligan dgn pakya(warden) sebab fly sekolah.. zaman sekolah dulu kerusi selalu tak cukup, terus aku rindu nak berebut kerusi, bila dah jumpa kerusi yg bekenan di hati (siap tulis nama lagi takot orang lain kebas..), zaman pinjam pnyapu, pasang alas meja, buh cermin kt kelas (tapi cermin 2 kena curi) sebelum p rehat belek muka dulu ,rindu hingar bingar kelas smpai 1 tahap penyapu terbang ataih kpala.. =)
 
Sebab duduk asrama dan bersekolah dekat sini la aku reti cakap kedah sampai nak suruh cakap k.L balik tobat tergeliat lidah... sebab duduk sekolah ni la aku mula belajar berkawan dan kenai dunia... walaupun jarang jumpa. kami masih keep in touch lagi.. FB kan ada.. huhu.. kawan-kawan aku semua lepas SPM terbang p mesir la, syria la, jordan la, yaman la.. habis lekeh pun masuk INSANIAH,KUIS... aku ja yang lari dari bidang islamik ni....huhu... aku harap hampa semua tak lupa jalan nak mai umah aku weh.... nanti senang nak panggil mai kenduri..... kenduri kawen la kot.... nak kawen dengan orang jauh.... (mood gedik) =P
 
p/s : benda lama bru nk update.. gmbar sekolah takde lagi.. akan datang k... xsabar nak cerita zaman duduk asrama.... :) tiap-tiap hari menangis nak balik...

No comments:

Post a Comment