Sunday, April 21, 2013

apabila ibu bapa menjadi keutamaan

salam.. hurm..haii (moody)

kisahnye, aku kenal dengan budak ni melalui YM zaman aku sekolah lagi... selama ni kitaorang contact dalam fb macam tu ja pun.. selalunya aku jual mahal sebab sebelum ni aku ada Double A. Sebelum Double A ada orang lain...

Dia sentiasa ada dalam hidup aku dari dulu  sampai la sekarang ni.. dari zaman aku hingusan, zaman aku cengeng bergaduh dengan pakwe, tika masalah datang hempap kepala aku & aku xjumpa jalan keluar, dia sentiasa ada..mih..mih... sekarang ni memang aku rapat dengan dia selain double A baru.. banyak benda baik aku belajar dari dia.. sanggup call aku pagi-pagi untuk kejutkan aku sembahyang subuh...banyak la benda positive yang aku belajar dari dia..aku ni pun bukan budak yang baik..sembahyang pun selalu celup-celup ja.. tapi alhamdulillah, bila berkawan dengan dia, aku banyak berubah..

kita orang jumpa buat pertama kali dekat KL bulan 4/2013.. :)
tak dinafikan dia memang seorang yang sempurna... walaupun dia xlah hensem macam Zynn Malik tu ka, xjambu macam Justin bibir tu ka, at least dia cukup sifat.. hidung pun ada xkena bawak lari tikus lagi.... terletak elok ja kat tempat dia...

masa balik tu hati aku memang berbunga sangat2..!! seronok dapat jumpa orang macam dia.. walaupun xpenah declare couple, kitaorang penah berangan nak anak berapa orang, nanti nk letak hantaran berapa..huhu..sampai 1 tahap tu aku pernah terkeluar ayat ajak dia bertunang... mujur dia seorang yang berfikir panjang, kalau tidak memang kelam kabut... banyak lagi persiapan yang kitaorang xprepare sebelum nk ada relationship ni....

tapi malam tadi, bila dia cakap andai mak dia xsetuju dengan pilihan dia, dia akan ikut cakap mak dia...sebagai seorang anak, aku pun terfikir benda yang sama.. Aaaaaa....80% isi ati aku cakap mak dia xkan terima aku sebagai menantu :( banyak lagi perempuan yang baik dekat luar sana tu....

kalau aku pun, aku akan berkorban kasih dengan ikut cakap mak aku, ikut pilihan yang mak aku bagi.... aku tak nak jadi anak derhaka walaupun aku selalu tinggikan suara dengan mak aku, lawan cakap mak aku...sob.sob.sob.. ;(
aku xnk sebab aku diorang anak beranak bermasam muka.. sapa lah aku kalau nak dibanding kan dengan orang yang lahirkan dia, besarkan dia sampai sekarang ni....

walaupun setengah orang cakap kalau family xsuka pun xpa sebab kita bukan nak kawen dgn mak @ kakak dia tapi bagi aku, bila kita kawen dengan seseorang yang kita cintai, kita ibarat berkahwin dengan seluruh isi keluarga dia.... bagi aku, restu family sangat2 la penting.... sebab bila ada masalah boleh rujuk dengan mak dia @ mak kita.... tapi kalau family xrestu, nak mengadu pun takut.... takut orang cakap "tu la, dari dulu xbagi kawen,gatal jugak nak kawen.. dah ada masalah ni, settle la sendiri.... dulu kawen boleh je ikut ati sendiri"...mih..mih....

::memerlukan masa untuk berubah, sentiasa mengharapkan pertolongan dariNYA::

No comments:

Post a Comment