Sunday, April 21, 2013

apabila seorang wali tidak boleh diharapkan

assalammualaikum semua,
akhir zaman ni banyak sungguh cerita pasal haruan makan anak, abang rogol adik, kakak adik berzina.. mak anak bersekedudukan, abang sanggup main dengan adik kalau ada kesempatan,mak ayah dera anak, buang anak macam buang lampin pakai buang nauzubillahiminzalik.....  takut aku nak baca surat khabar pun. 

aku sendiri hampir jadi sejarah hitam pasal benda ni.. mujur Allah masih sayangkan aku... cuma aku terkilan sebab orang yang bertopengkan syaitan tu sekarang dah berkahwin dan ada anak perempuan.. kalau adik aku nak pergi tido umah dia, aku xbagi dan terpaksa cerita dekat adik aku pasal perangai buruk dia.. kalau aku balik kampung aku akan berjumpa dengan dia..kadang-kadang aku malas nak salam dengan dia pun sebab perkara tu masih berlegar-legar dalam kepala otak aku....nak pegang tangan di pun aku jadi jijik....  walaupun masa tu aku kecik lagi, aku dh tau beza orang sentuh kita cari nafsu dengan cara sayang.... ya tuhanku, aku harap orang tu dah berubah....aku kesian dekat anak perempuan dia...makin lama makin meningkat remaja.. aku xberani bagi tahu dekat orang tua dia.. aku hanya cerita dekat ummi aku ja...

"Ya Allah ya tuhanku, lindungilah keluargaku dari perkara keji dan mungkar.."

No comments:

Post a Comment