Friday, May 10, 2013

ALLAH SAVE THE BEST FOR LAST.


Ketua kelas masa kursus infosys dh nak kawen 

" Trauma nak ke kenduri kahwin. Sebab malas nak jawab soalan panas!"

Hahaha. Aku senyum je bila dengar luahan hati budak 23 tahun tapi dah matang macam bapak-bapak. Hehehehe. Tapi dalaman, aku fikir jauh sikit.

Entah, personally aku tak terfikir lagi soal kahwin semua ni. Tipulah kalau tak terfikir tu sampai takde niat kan. Mesti ada. Tapi tak terfikir maksudnya, kalau sekarang ni orang tanya single ke apa, to be honest it is. Kawan ramai lah. Yang betul-betul serius tu... susah sikit nak jawab.

Jodoh itu pada aku datangnya tak diundang. You never know. Sekali dia datang, sekejap je hati kau akan rasa kelainannya dan sekejap jugaklah hati kau akan bersetuju bahawa itulah namanya jodoh. Dah banyak yang aku tanya pada kawan-kawan mana yang dah lepas.

"Macam mana kau rasa dia adalah orangnya untuk kau?"

Dan rata-rata jawapannya, "Entah. Aku pun tak tahu. Yang pasti, yakin dia yang terbaik."

See. Macam tu lah misterinya jodoh. Datangnya tak diundang, sekejap je boleh menjelang dan sekejap jugak boleh hilang. Untuk aku, tak perlu risau usia datangnya jodoh tu sebab persepsi orang kita je yang sibuk kata perempuan yang kahwin lewat tu tak laku, sedangkan hakikatnya....

ALLAH SAVE THE BEST FOR LAST.

ketua kelas tu (xfriend dengan dia pun dalam fb ni) tapi kawan-kawan dia ramai
:: Insya-Allah.Tahniah buat semua kawan-kawan yang dah berumah tangga. Jalankan tanggungjawab anda sebagai suami dan isteri dengan sempurna sebab setiap dari kita adalah pemegang amanah-Nya.

No comments:

Post a Comment