Monday, January 26, 2015

Kegatalan saya (tajuk takde kena mengena)

Hai u olls....
 I olls tengah dalam mesyuarat ni... Hihihi..

I olls nak kongsi kisah semalam.

Eww...geli la i olls u olls bagai.. Okey serius2...

Okey la...semalam aku pegi aneka. Dekat Jitra tu... Tujuan dia 1 ja... Aku pegi semata-mata nak beli contact lens je pun... Hahaha... Nampak tak aku dah perabih duit tang tu...?

Murah je harga dia.. Aku pun tak tahu kualiti dia macam mana... Tapi sebab aku ni jenis gatal dan gatal tangan jadi aku nak beli jugak.. Hahaha.

Dia duduk tingkat 2 dalam shopping mall tu. Kakak yang jual tu pun tak mesra alam langsung. Senyum pun tak. Apatah lagi nak bercengkerama  bermesra-mesra. Tension tau kita nak beli pun. Sebabnya orang tanya warna apa,saiz apa, si tua tu pun macam nak taknak je layan. Tak beli kang.. Padan muka...

Tapi macam aku cakap tadi la.. Aku kan jenis gatal...jadi aku beli jugak... Aku mintak warna brown, dark brown saiz paling kecik. Dia bagi aku saiz 14 mm. Paling kecik la dia cakap. Pastu dia tambah kalau pakai rasa macam tak pakai je.. Confident gila dia cakap. Biasalah la orang dah nak beli baru nak bersuara kan....?

Aku pilih corak yang paling tak nampak / paling sikit sebab mata aku bukan jenis hitam, jadi aku tak nak hilangkan keaslian warna mata aku tu.. Hihihi

Balik tu eksaited tau nak try. Bila aku try je.... Hurmmmmmmm... Hampeh.... Stress gila tau pakai. Memang senang nak masuk dalam mata sebab kecik kan...? Tapi bila aku pejam celikkan mata, contact lens tu taknak dengar cakap. Dia kadang2 tertinggal dekat 1 tempat sampai kita nampak rupa bentuk contact lens tu... Paling aku geram kan..... Kakak tu bagi corak sebelah lain. Eeeeee... Ingat aku ni harimau ka sebelah mata warna lain, sebelah lagi warna lain.... Hewhewhew...
Harimau tu takde kena mengena okey... Aku guna ayat hiperbola ja....

Aku try pegi tukar, tapi dia tak terima... Dia sebab aku dah bukak bekas tu... Grrrr... Kakak tu walaupun muka dia macam fyn, aku tetap xsuka.. Eh...aku mana penah suka fyn tu pun.. Lagu dia ada 2 je yang aku suka DENGAR pun.... Dia aku tak suka... Termasuk la kakak tu....
Aku tak suka.... Tskkk... Sedih tau....

Okey la.. Lepas ni terpaksa la guna duit gaji beli contact lens lomb plak... Sepasang 9rm0 wei.... Tp puas hati sebab ringan gila dan tak nampak bayang-bayang dia... Aku dah tengok review dia.. Membe aku pun ada yang pakai jugak...

Lepas tu pasai gatal kan... Aku nak mention lagi sekali.. Memang aku gatal pun sebab aku tak rabun tapi gagah p pakai contact lens.. Hewhewhew....
Sengetkan kepala anda... Hihi

P/s : aku kat tempat kerja so xde la gambar sebelah lain tu... :'(

No comments:

Post a Comment