Thursday, June 6, 2013

Aku dan Tekanan



بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Kejadian masa aku katering dekat Jitra, katering ni maknjang aku punya. Oleh sebab jamuan tu cuma untuk 30 orang peserta ja, hanya aku sorang je yang jadi tukang served orang. Katering buffet so tak payah pakai ramai pekerja pun tak pa.. Sementara aku tunggu peserta nak rehat, aku baca buku wanita... Ada lah ayat-ayat dia yang kena dengan situasi aku sekarang ni....


Hurm.. cerita nya, ex lama aku macam meroyan jugak la nak jumpa aku balik, cakap rindu dekat aku la, pastu baru-baru ni dia jatuh tangga masa buat kerja pendawaian elektrik. Katanya sebab berangan kan aku... Pastu disebabkan dia jatuh tangga tu, dia kena ulang alik jumpa doktor pakar. Dia siap ajak aku lagi p teman dia jumpa doktor... Bila aku tak mau dia dok paksa-paksa pulak.. Aku malas la nak jumpa dia..


Sebabnya yang pertama, ada sorang perempuan ni mengaku kat aku dia makwe ex aku ni.. Aku pun penah jumpa dorang makan sekali kat kedai laicikang tepi jalan.. Tapi dia cakap aku-hang ja dengan perempuan tu... Pastu dulu, dia yang nak putus dengan aku, kata nya nak fokus dekat final sem.... aku pun okay ja la... dah orang taknak kat kita kan....Nak buat genaaaa.. Aku fikir sebab sem last ja pun dia nak putus dengan aku, nanti dah kawen kalau ada masalah besar-besar mai ntah-ntah mintak cerai terus kot...Herm, aku ada mengadu pasai benda ni dekat dak hensem.. Kesian dia kena tadah telinga dengar cerita-cerita aku...#sigh


Awak, saya dah penat kejar cinta awak. Serius saya penat sangat. Dan sekarang, saya lepaskan awak. mungkin cara ni dapat mengajar awak untuk menghargai.  

c/p ayat dari majalah wanita untuk ex aku tu, "Untuk apa mencari dan menangis lagi? Jika sekadar untuk menukilankankecewa yang tak sudah? Atau untuk membebaskan kesedihan yang tidak bernoktah? Atau umpan untuk si dia datang kembali dan memujuk? Cukup-cukuplah."

No comments:

Post a Comment